Американският производител на самолети Boeing е изправен пред нова криза с важната си серия модели 737 Max. Най-голямата версия на серията до момента - 737 Max 10, все още няма одобрение от американските власти, а срокът за сертифициране изтича в края на годината. Ако не постигне споразумение с Конгреса, Boeing може да бъде принуден да се откаже от производството на 737 Max 10, заяви главният изпълнителен директор на групата Дейв Калхун пред индустриалното списание Aviation Week. За конкурента на Airbus това би било горчив удар - авиокомпаниите вече са поръчали над 600 екземпляра.
Предисторията на конфликта с Конгреса на САЩ са новите предпазни мерки и разпоредби за безопасност след две катастрофи на самолети 737 Max, при които през 2018 и 2019 г. загинаха общо 346 души. Смята се, че причината за произшествията е дефектен софтуер за управление. Въпреки че Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) отмени заземяването на серията през ноември 2020 г., след като Boeing извърши ремонт, 737 Max 10 - най-новата и най-дългата версия на моделната серия - все още не е сертифициран. Предполага се, че Boeing ще модернизира самолетите, но на производителя не му остава време.
Едно е сигурно: става дума и за работни места и инвестиции. С публичното обсъждане на възможността за прекратяването на производството на 737 Max 10 Калхун увеличава натиска над политиците. В основата на въпроса е дали конкурентът на най-продавания самолет на Airbus A321neo отговаря на най-новите изисквания за безопасност. Ако американските регулаторни органи не одобрят 737 Max 10 до края на годината или не разрешат удължаване на срока, Boeing ще се сблъска със скъпото въвеждане на изцяло нова система за предупреждение в пилотската кабина поради промяна в закона от 2020 г.
В същото време Калхун ясно заяви, че продължава да има пълно доверие в 737 Max 10: „Вярваме в този самолет - точка". Говорителка на Boeing също подчертава, че компанията продължава да се бори за сертифицирането. „Както сме казвали и преди - работим прозрачно с FAA, за да предоставим необходимата информация“. Boeing се ангажира да отговори на очакванията на FAA и на своите клиенти за сертифициране и окончателна доставка на 737 Max 10, добавя тя.
преди 2 години Може и да се повтарям: Боинг 737 Мах няма устойчив планер. Опитаха се да го компенсират с компютърни програми, НО неуспешно. Не бих летял на него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар